Pretražite novosti:

Projekt: Svi za jednoga, jedna za sve

28.04.2014.
Projekt: Svi za jednoga, jedna za sve
Cilj projekta je doprinijeti poboljšanju života učenika s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji pružanjem izravne pomoći učenicima, edukacijom roditelja, nastavnog i nenastavnog osoblja te opremanjem sedam obrazovnih institucija specijaliziranom opremom.

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac provodi projekt "Svi za jednoga, jedan za sve" u suradnji s partnerima: Grad Karlovac, OŠ Dubovac, OŠ Draganići, OŠ Dragojle Jarnević, OŠ Švarča, OŠ Grabrik i OŠ Turanj. Projekt sufinancira Europska unija u iznosu od 243.411,76 eura iz Europskog socijalnog fonda kroz natječaj "Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav". Cilj projekta je doprinijeti poboljšanju života učenika s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji pružanjem izravne pomoći učenicima, edukacijom roditelja, nastavnog i nenastavnog osoblja te opremanjem sedam obrazovnih institucija specijaliziranom opremom. U sklopu provedbe projekta Centar je organizirao četverodnevnu edukaciju za nastavno i nenastavno osoblje Centra i šest škola partnera. Prva dva treninga su održana 10. i 11. siječnja 2014. Teme treninga su bile nove metode u radu s učenicima s teškoćama (10. siječnja 2014.) i učenici s teškoćama u redovnoj školi - primjeri dobre prakse (11. siječnja 2014.), a oba treninga je vodila Davorka Schmidt, profesor defektolog i učitelj razredne nastave.
Na prvom treningu su predstavljene nove metode rada s učenicima s teškoćama, a 11.siječnja detaljno je razrađena razlika između prilagođenih programa i individualiziranih pristup, predstavljene su vrste teškoća te didaktičko-metodički postupci.
Na trećem treningu, održanom 15. ožujka, predstavljeno je razlikovanje ADHD od nepažljivog i nemarnog ponašanja učenika, kombinacija ADHD-a s drugim teškoćama i utjecaj medikamentozne terapije. Također, naglašena je važnost suradnje roditelj / učitelj / stručna služba škole te su prikazani konkretni primjeri prilagodbe u nastavnom planu iz matematike, hrvatskog jezika i prirode i društva za učenike od 1. do 8. razreda.
Zadnji trening, na temu govorno jezične poteške, organiziran je 15. travnja. Profesor Robert Cimperman upoznao je sudionike s vrstama govorno jezičnih poteškoća, obilježjima i specifičnostima te s njihovom zastupljenošću. Sudionicima treninga bio je također omogućen obilazak Centra i upoznavanje s radom osoblja, koje im je prenijelo svoja iskustva i znanja.
Kao rezultat provedenog stručnog usavršavanja 90 nastavnog i nenastavnog osoblja sudionici su upoznati s novim metodama rada, usvojili su metode prilagodbe i podrške za učenike u redovnim školama i u posebnim obrazovnim ustanovama, upoznati su s radom osoblja Centra i načinom korištenja specijalizirane opreme te su razmijenjena iskustva između škola partnera i Centra.